Osebne finance Mikro podjetja in podjetniki Srednja in velika podjetja
Jurij Tepeš, zdaj že pravi mali mojster mikrofona, je v tokratni epizodi nordijske nadaljevanke iz ozadja v ospredje povabil Matjaža Polaka, kondicijskega trenerja nordijskih kombinatorcev.

V pogovoru s kranjskim atletskim trenerjem, ki že dolgo pomaga pri pripravi naših nordijskih reprezentantov, je tudi novinar Tepeš izvedel marsikaj zanimivega izza kulis telesne priprave vrhunskih športnikov. Zato verjamemo, da so tudi za vas, dragi bralci in uporabniki storitev Sberbank, odgovori tokratnega gosta »Iz ozadja« zanimivi in poučni.

V nadaljevanju vam predstavljamo najbolj zanimiva vprašanja, ki ste nam jih vi, dragi bralci, poslali, nanje pa je Matjaž Polak z veseljem odgovoril.

Oglejte si več v zgodbah (Story) na našem Instagram profilu @sberbank_slovenija.


* * *

Sberbank Iz ozadja Matjaž Polak

Koliko časa ste že kondicijski trener in od koga ste se največ naučili?

Atletski trener sem še 20 let. S kondicijsko pripravo ostalih športnikov sem začel pred 15 leti. Največ sem se naučil od svojega trenerja Dobrivoja Vučkoviča.

Kako najti ravnovesje med treningom vzdržljivosti in eksplozivnosti v nordijski kombinaciji?

Potrebno je nekaj prilagajanja. Dodajamo treninge eksplozivnosti, absolutne moči in koordinacije, pomembni sta tudi motorika in šola teka.

Koliko časa in kako pogosto na teden kondicijsko trenirajo skakalci?

Odvisno od obdobja treninga. V pomladnem delu, ko se ne skače na skakalnici, je kondicijskega treninga več: trikrat tedensko po dva treninga dnevno, ki trajata dve do tri ure, in trikrat tedensko po enkrat na dan od dve do tri ure, nedelja pa je v tem obdobju večinoma namenjena regeneraciji. Kombinatorci običajno trenirajo še več, saj je treba trenirati tudi vzdržljivost.

V katerih mesecih potekajo najtežji kondicijski treningi?

Aprila in v začetku maja. Takrat se dela bazična priprava, ki je osnova za celo sezono. Vložke močnejših treningov pa se dodaja tudi pred pomembnimi tekmovanji.

Koliko kilogramov največ dvigne kombinatorec na treningu moči?

Iz nizkega počepa okoli 130 kilogramov.

Kaj so prvi znanilci bodoče uspešne kariere?

Pri skokih je najbolj pomembno, da ima tekmovalec ali tekmovalka hitra mišična vlakna. Zelo pomembni sta tudi teža in psihična priprava. Če govorimo o nordijski kombinaciji, je poleg vseg zgoraj naštetega potrebno upoštevati še vzdržljivost.

Kdaj oziroma kako zgodaj lahko vi pri športniku opazite res tisti pravi potencial?

Po treh mesecih skupnega dela se že opazi pravi potencial. Pomembna je pripravljenost na delo in trening. Ponavadi se to vidi pri starosti 15 let ob prehodu v srednjo šolo.

Kako športnike motivirate takrat, ko so manj razpoloženi?

Odvisno je od vsakega posameznika. Dobro moraš poznati tekmovalce, s katerimi delaš, saj je pristop pri vsakem od njih lahko različen. Veliko pomaga dobra ekipa, kjer se tekmovalci motivirajo kar med seboj.

Ali je treniranje kombinatorcev kaj drugačno od 'solistov'?

Trening je drugačen predvsem zaradi morfologije. Ker sta pri nordijski kombinaciji vključena dva športa, je pomembno, da med njima najdemo čim boljše ravnovesje.

Zahvaljujemo se Matjažu Polaku za njegov čas in odgovore, kmalu sledi novo nadaljevanje iz nordijskega zakulisja. Le koga bo Jurij Tepeš naslednjega privabil pred mikrofon?

* * *

Preberite tudi preostale intervjuje prve sezone

Prejšnja intervjuja:

Naslednji intervjuji:

* * *

Ne zamudite druge sezone, ki prihaja pozimi 2021!

Spremljajte @sberbank_slovenija, Facebook stran Sberbank - Za male in velike želje, ter Instagram profil Jurija Tepeša @tepesjurij za več ... 

Kartica Ide@l Mastercard®

Razdelite svoje nakupe na 60 obrokov. Odločite se za enega izmed 3 načinov odplačevanja. Spoznajte garancije in zavarovanja na nakupe in kartico.

ZANIMA ME

LinkedIn
WhatsApp
Viber

Naročite se na naše nasvete

Hvala za izkazano zaupanje.
Svojo prijavo potrdite s klikom na povezavo, ki smo jo poslali na vpisan e-mail naslov.