Se vam je kdaj zgodilo, da ste na bančnem avtomatu pozabili plačilno kartico ali gotovino? Kaj se zgodi? Preverili smo obe situaciji …

Zagotovo ste se že znašli v položaju, ko se vam je v naglici nekam mudilo. Na poti ste se morali nujno ustaviti na bankomatu z namenom dviga gotovine, ker prodajalec ne sprejema plačilnih kartic … Ko ste prišli do njega, je sledil šok. Ugotovili ste, da ste v bančnem avtomatu pozabili kartico oziroma gotovino. Ali veste, kaj se zgodi v omenjenih primerih?

Prvi primer: pozabljena kartica v bančnem avtomatu

Na bankomatih Sberbank banke smo preverili obe situaciji. Da bi v bančnem avtomatu pozabili kartico, je verjetnost majhna. Potrebna je obilna mera zmedenosti. Pri dvigu gotovine na bankomatu gre za naslednji postopek. Kartico vstavimo v bankomat, vpišemo PIN kodo in izberemo znesek dviga gotovine. Bankomat nam vrne kartico. Šele, ko jo vzamemo iz reže, nam gotovino tudi izplača.

Ne glede na malo verjetnost, da boste kartico pozabili, je situacija možna. Zato smo za začetek preverili to možnost. Plačilno kartico smo vstavili bankomat, vtipkali PIN, izbrali višino dviga gotovine. Kartice, ki je po začeti transakciji dviga gotovine prišla iz reže, nismo spravili v denarnico, ampak smo jo pustili v bankomatu. Odigrali smo primer, da smo kartico »pozabili« v bankomatu. Po pol minute čakanja je bankomat kartico potegnil v režo in jo takoj nato vrnil, da bi jo lahko vzeli. Po minuti čakanja je bankomat kartico ponovno potegnil v režo in jo tam zaradi varnosti tudi zadržal. Bančni avtomat je na koncu na zaslonu ponudil tudi informacijo, na koga se obrnemo, da bi znova dobili kartico. V kolikor nismo bili pozorni na izpisano besedilo na zaslonu bankomata, obvezno javimo odvzem kartice svoji banki, ki bo poskrbela, da jo dobimo čim prej nazaj.

Drugi primer: pozabljena gotovina v bančnem avtomatu

V drugi situaciji, pozabljeni gotovini v reži bankomata, je bil končni rezultat drugačen. Po izteku minute nas je denar še vedno čakal za prevzem. Zato smo si vzeli še nekaj časa, vendar tudi po treh, štirih minutah je bil denar še vedno na izstopni reži bankomata.

Nauk? Pri dvigih gotovine na bankomatu naj se vam ne mudi. V celoti pojdite čez proces dviga gotovine. Vstavite kartico, vpišite PIN kodo, izberite višino dviga gotovine in prevzemite gotovino. Ne zanašajte se preveč, da bo za vami prišel poštenjak, ki bo tekel za vami z denarjem ali pa ga izročil policiji oziroma banki. Če pa se vam že zgodi, da ste gotovino pozabili na bankomatu, obvestite policijo, ki bo nato delovala po ustaljenem protokolu.

V obratnem primeru, ko vas na bankomatu pričaka tuj denar, najdbo sporočite banki lastnici bančnega avtomata ali policiji. V primeru protipravne prilastitve tuje premične stvari kazenski zakonik namreč predvideva denarno kazen oziroma zapor do enega leta.

Zlata pravila pri dvigih gotovine na bančnem avtomatu:

  • Bančni avtomat uporabljajte sami. Če ga ne znate uporabljati, ne sprejemajte pomoči mimoidočega, temveč se o uporabi raje poučite v svoji banki.
  • Med uporabo bančnega avtomata ne sme nihče videti vaše številke PIN. Priporočamo, da pri vpisovanju številke PIN z roko zastrete tipkovnico tako, da onemogočite morebitno snemanje številke PIN. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.
  • Kartico uporabljajte na bančnih avtomatih, ki stojijo na obljudenem in dobro osvetljenem mestu.
  • Če na bančnem avtomatu zaznate kakršnakoli spremembe ali odstopanja od običajnega izgleda ali delovanja bančnega avtomata (npr. kartico težje vstavite v avtomat, na avtomatu so naprave ali stvari, ki jih običajno ni, neobičajna postavitev kamer, neobičajna reža, v katero se vstavlja kartica itd.), vzemite kartico iz bančnega avtomata in izberite drug avtomat.
  • Če bančni avtomat ne vrne kartice (zaradi ovire, nameščene na reži za sprejem kartice), ob ali na njem pa je nalepljeno navodilo, da ponovno vnesite številko PIN, tega ne storite. Enako velja, če vam ponoven vnos PIN številke predlaga oseba, ki je v bližini in se predstavlja za bančnega delavca.
  • Če vam bančni avtomat kljub odobritvi storitve ne izplača gotovine, najprej preverite stanje na svojem računu. Če je vaše stanje na računu nespremenjeno in je bila torej storitev neuspešna oziroma prekinjena, se je to zgodilo najverjetneje zaradi okvare ali pomanjkanja gotovine. Če pa ugotovite, da je vaše stanje na računu spremenjeno oz. je bil želeni znesek odobren, a ne tudi izplačan, pa o dogodku nemudoma obvestite svojo banko.
  • Če so bančni avtomati nameščeni v prostorih, skozi vrata katerih lahko vstopite le s kartico, nikoli ni treba vtipkati številke PIN. Če je na vratih naprava, ki od vas zahteva tipkanje PIN številke, tega nikakor ne storite.

 

Nekaj osnovnih informacij o bančnih avtomatih Sberbank banke:

Storitve na bankomatih so vam ob enostavni uporabi na voljo:  

  • 24 ur na dan,
  • vse dni v tednu,
  • ne glede na delovni čas poslovnih enot,
  • brez čakalnih vrst.

Na bankomatih Sberbank d.d.:

  • Mastercard in Maestro kartice slovenskih bank izdajateljic,
  • Mastercard in Maestro kartice tujih izdajateljev,
  • Diners kartice.

Storitve, ki jih lahko opravite na bankomatih Sberbank d.d:

  • »hitri dvig gotovine«,
  • »znesek po izbiri« z možnostjo prejema potrdila o storitvi ,
  • »informacija o stanju« na transakcijskem računu z možnostjo prejema potrdila o storitvi,
  • »nakup GSM kartic«,
  • »zamenjava osebne številke«,
  • polog evrskih bankovcev v depotno enoto (na voljo samo imetnikom transakcijskih računov pri Sberbank d.d.).

Osebni računi

Izberite osebni račun in ga oblikujte po svoje ali izberite katerega izmed paketnih računov, ki že vključujejo nekatere bančne storitve.

ZANIMA ME

LinkedIn

Naročite se na naše nasvete

Hvala za izkazano zaupanje.
Svojo prijavo potrdite s klikom na povezavo, ki smo jo poslali na vpisan e-mail naslov.