Delež spletnih nakupov pri Slovencih starih med 18 in 55 let se zvišuje, enako tudi zaupanje v varnost spletnega nakupovanja. To je pokazala raziskava MasterIndex, ki jo je pripravil Mastercard®.

Raziskava MasterIndex, ki razkriva plačilne trende in navade Slovencev, je med ključnimi ugotovitvami razkrila, da se je delež tistih, ki pogosto opravijo nakup prek spleta, od leta 2010 povečal z 8,6 na 27,4-odstotka. Vedno bolj priljubljeno je tudi mobilno plačevanje. V manj kot dveh letih se je povečalo s 37,1 na 46,7-odstotka. Povečalo se je tudi zaupanje v varnost spletnega nakupovanja. Leta 2010 je v varne nakupe prek spleta zaupalo 56,2-odstotka, zdaj zaupa že kar 81,7-odstotka sodelujočih v raziskavi.

Delež uporabe plačilnih kartic se med Slovenci v zadnjem desetletju zvišuje. Leta 2010 je delež znašal 15-odstotkov, letos se je ta povzpel na 27-odstotkov. Več kot polovica sodelujočih v raziskavi (60-odstotkov) nima težave s plačevanjem zneskov v višini do pet evrov. Plačilne kartice se najbolj uporabljajo za nakup življenjskih potrebščin (31-odstotkov), sledijo plačila na bencinskih servisih (26-odstotkov) in za nakupe prek spleta (17-odstotkov). Sledijo nakupi oblačil oblek in obutve, plačila za storitve, plačila v kavarnah in barih.

Pri spletnih nakupih prevladujejo nakupi oblačil in obutev

Nakupi prek spleta strmo naraščajo. Kar 13-odstotkov uporabnikov kartic opravi nakup prek spleta vsaj enkrat ali dvakrat na teden. Kar je štiri odstotke več kot v letu 2018. Zmanjšalo se je tudi odsotek takšnih, ki prek spleta ne nakupujejo. V letu 2018 jih je 11-odstotkov odgovorilo, da se za spletne nakupe ne odločajo, letos je odstotek padel na osem odstotnih točk.

Oblačila, obutev in modni dodatki so najpogostejša dobrina, ki jo Slovenci kupujejo prek spleta (42,1-odstotka). Tesno za petami so nakupi tehničnih pripomočkov (41,1-odstotka), na tretjem mestu pa so gospodinjski aparati (32,3-odstotka). Sledijo storitve potovalnih agencij, letalske vozovnice, vstopnice za kulturne prireditve, igrače, kozmetika …

Če so leta 2010 slovenski potrošniški več kot polovico nakupov opravili v slovenskih spletnih trgovinah, se je ta številka leta 2019 drastično zmanjšala. V »domačih« spletnih trgovinah kupuje le še 21-odstotka Slovencev. Največ dobrin ali storitev je plačanih prek spletne ali mobilne banke (50,1-odstotka), sledijo plačila s karticami. Če je bila leta 2010 gotovina najbolj popularno plačilno sredstvo pri spletnih nakupih (57,3-odstotka), je v letu 2019 padla na peto mesto. Zanjo se odloča le še (21,3-odstotka).

Trend brezstičnih plačil narašča

Narašča tudi trend uporabe mobilnih naprav za upravljanje plačil in financ. Mobilne naprave za omenjene namene uporablja že 30,7-odstotkov vprašanih. Za primerjavo, leta 2013 je odstotek znašal 11,2-odstotka. Vsaj 46,7-odstotka Slovencev ima vsaj nekaj izkušenj z mobilnim plačevanjem.

Visok porast je opazen tudi pri plačevanju z brezstično kartico. Vsak dan se za plačevanje z brezstično kartico odloča 12,2-odstotka sodelujočih v raziskavi, skoraj tretjina pa brezstično plačuje skoraj vsak dan.

Z Ide@l kartico do nakupa na obroke

Pri Sberbank banki vam brezstično plačevanje in nakupe prek spleta omogoča Ide@l Mastercard kreditna kartica, ki jo odlikujejo številne druge prednosti. Pri nakupih z Ide@l kartica vam zneska ne bo potrebno plačati v celoti naenkrat. Ob nastali finančni obveznosti nad 40 evrov se boste lahko odločili za plačilo na več obrokov. Minimalni obrok plačila je 20 evrov, največje možno število obrokov je 60.

Varne nakupe prek spleta omogoča mŽeton. Generator enkratnih gesel je namenjen potrjevanju varnih plačil z Ide@l Mastercard kartico prek spleta.

Ide@l Mastercard® kartica

Spremenite svoje nakupe v kredit do 60 obrokov. Odločite se za enega izmed 3 načinov odplačevanja. Spoznajte garancije in zavarovanja na nakupe in kartico.

ZANIMA ME

LinkedIn

Naročite se na naše nasvete

Hvala za izkazano zaupanje.
Svojo prijavo potrdite s klikom na povezavo, ki smo jo poslali na vpisan e-mail naslov.