jul 11, 2018

Prišel je čas poletnih razprodaj, ki nas hitro premamijo z velikimi napisi o znižanjih cen in posebej ugodnih ponudbah. Tisti, ki imajo nekoliko manj časa ali iščejo predvsem bolj enostavne in hitre nakupe, uživajo v spletnem nakupovanju.

Teh je dobra petina, je pokazala najnovejša raziskava MasterIndex 2018, in skoraj polovica jih pri tem uporablja plačilne kartice. In ker Slovenci radi nakupujemo, vam predstavljamo pet situacij, v katerih se lahko znajdete ob fizičnem plačevanju s kartico, in nasvete, kako v teh primerih odreagirati.

1. Trgovec ima najnižji znesek za plačilo s kartico

Ob plačevanju s kartico se lahko pojavi težava, da ima trgovec določen najnižji znesek, za katerega je možno plačilo s kreditno kartico. Zavedajte se, da mora trgovec, pri katerem je označena možnost plačila tudi s kartico, sprejeti plačilo ne glede na znesek računa. 

2. Ob plačilu s kartico trgovec zahteva identifikacijo

Zgodi se vam lahko tudi, da trgovec od vas zahteva, da se ob plačilu s kreditno kartico identificirate. Zakonske osnove za to sicer nima, lahko pa, v primeru, da sumi na zlorabo, prosi imetnika kartice za identifikacijo z osebnim dokumentom. Svetujemo vam, da kartice ne dajete iz rok, saj se s tem zmanjšate možnost njene zlorabe. V primeru, da zavrnete identifikacijo, lahko trgovec zavrne sprejem plačila s kartico.

3. V trgovino sem prišel/la z nepodpisano kartico

Velikokrat se zgodi, da ob prejetju nove kartice le-to pozabimo podpisati, nepodpisana kartica pa velja kot ... neveljavna. V tem primeru je odvisno od trgovca, ali bo takšno kartico sprejel ali ne, zato pazite, da je vaša kartica podpisana. Svetujemo vam, da pred odhodom na razprodaje preverite, ali je vaša kartica podpisana.

4. Želim plačati s kartico, a mi jo zavrača

Če vam kartico ob plačilu zavrača, težava morda tiči v POS terminalu, v slabši povezavi ali povezljivosti glede na tip POS terminala. Takrat poskušajte plačati še na drug način. Vaša kartica vam omogoča tri možnosti plačila, in sicer z brezstičnim načinom, z vstavitvijo čipa v POS terminal in z magnetnim trakom. Če vzrok ni tehnične narave, kar lahko preverite s trgovcem, ali niti eden izmed naštetih načinov ne deluje, vam svetujemo, da se obrnete na banko izdajateljico. Vaša kartica je lahko blokirana, neveljavna ali pa vam je pretekla.

5. Trgovec mi želi zaradi plačila s kreditno kartico zaračunati dodatno provizijo

V primeru, da vam trgovec zaradi plačila s kreditno kartico želi zaračunati dodatno provizijo, se zavedajte, da to ni pravilno. V skladu z ZPlaSS-2 (Zakon o plačilnih storitvah in sistemih)  je vsakršno zaračunavanje dodatne provizije ob plačilu s kartico prepovedano.

Pa še zadnje. V času razprodaj moramo biti še posebej pozorni, da je enostavno plačevanje hkrati tudi varno, zato svoje Ide@l Mastercard kreditne kartice ne izpustite iz vidika. Uživajte v nakupih!

CTAIdeal-kartica-počitniška-580x200px

Pridružite se nam

Občasno vam bomo poslali koristne finančne nasvete. Prvi boste izvedeli tudi informacije o novostih, ponudbah in dogodkih iz Sberbank.

Naročite se na naše nasvete

Hvala za izkazano zanimanje.
Prosimo potrdite svojo prijavo s klikom na povezavo, ki smo vam jo poslali na vaš vpisan e-mail naslov.


Potrebujete pomoč?