Obvestilo

Omejitev storitve dvigovanja gotovine s karticami Sberbank Activa Maestro na bankomatih v določenih državah sveta!
Z namenom zagotavljanja višje varnosti poslovanja s plačilnimi karticami Sberbank banke smo uvedli dodatne zaščitne ukrepe za preprečevanje finančnih oz. kartičnih zlorab, do katerih lahko prihaja na bankomatih v določenih državah po svetu. V ta namen smo omejili poslovanje za gotovinske dvige na bankomatih v nekaterih državah oziroma območjih, ki ne spoštujejo vseh mednarodnih varnostnih standardov bankomatskega poslovanja. 

Seznam držav se dopolnjuje, zato vas prosimo, da ga pred vsakim potovanjem v tujino dobro pregledate.

V primeru, da se odpravljate na potovanje v eno ali več držav iz navedenega seznama, vas prosimo, da o tem pravočasno obvestite svojo matično poslovno enoto banke in si zagotovite nemoteno poslovanje na bankomatih v teh državah. Če ste že v državi, ki je uvrščena na seznam in je poslovanje z vašo kartico omejeno, nemudoma pokličite Klicni center Activa: +386 5 666 1256, ki deluje 24 ur na dan, vse dni v letu. Po vaši vrnitvi iz tujine bomo na podlagi vašega obvestila, kartici ponovno onemogočili poslovanje v državah iz navedenega seznama. 

Uporaba kartic

Kartico je treba razumeti enako kot denar, zato je z njo treba ravnati tako kot z drugimi vrednimi stvarmi. Navajamo nekaj najosnovnejših pravil za varno poslovanje s karticami:

Splošno

  • Ko prejmete kartico, jo takoj podpišite, saj je veljavna le podpisana kartica. S svojim podpisom na kartici zmanjšate možnost zlorabe. Staro, neveljavno ali preklicano, kartico uničite – razrežite (prerežite čip in magnetno stezo).
  • Kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja, mobilnih telefonov in drugih škodljivih vplivov oziroma virov, ker se lahko poškoduje in postane neuporabna.
  • Osebno številko PIN za kartico si takoj po prejemu zapomnite, ovojnico s številko PIN pa uničite.
  • Številke PIN ne hranite ali nosite zapisane na listku ali kako drugače skupaj s kartico.
  • V primeru suma, da je nepooblaščena oseba seznanjena z vašo številko PIN, o tem obvestite banko.
  • Kartice ne puščajte skupaj z drugimi vrednimi predmeti, ki jih hranite v denarnici ali torbici na vidnem mestu (npr. v avtomobilu ipd.) ali brez potrebnega nadzora (npr. na obešalniku v javnih prostorih ipd.).
  • Kartico imejte vedno pri sebi oz. pod svojim nadzorom (npr. v restavraciji, hotelski sobi, javnih prevoznih sredstvih ipd.). Kadar plačujete s kartico, je nikoli ne izpustite izpred oči.
  • Kartica je osebna, nihče drug razen vas z njo ne sme opravljati nobenih storitev.
  • Redno spremljajte transakcije s plačilno kartico prek varnostnih SMS obvestil, spletne/mobilne banke ali izpiskov prometa. Če opazite transakcije, ki jih niste opravili, o tem takoj obvestite svojo banko.
  • Banka vam nikoli ne bo poslala elektronske pošte oz. vas poklicala po telefonu ter vas povpraševala po podatkih o kartici (številka kartice, veljavnost, CVC2 koda, številka PIN).

Uporaba kartice na klasičnih prodajnih mestih

  • Pri plačevanju kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja in nadzirajte celoten postopek plačevanja.
  • Številka kartice, še posebej pa njej pripadajoči podatki: številka PIN, datum veljavnosti in CVC2 koda (trimestna številka, zapisana ob podpisnem traku na hrbtni strani kartice), so tajni in unikatni. Zato jih ne povejte vsakomur, ki vas povpraša po teh podatkih.
  • Pri vnosu številke PIN bodite pozorni na okolico in z drugo roko med vpisovanjem številke PIN vedno zakrivajte številčnico. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.
  • Pred podpisom potrdila o nakupu ali vnosom številke PIN preverite znesek, ki je izpisan na potrdilu o nakupu ali prikazan na napravi za vnos številke PIN.
  • Stara potrdila o nakupih uničite, da druga oseba z njih ne bi mogla razbrati pomembnih podatkov o vaši kartici. Pred uničenjem potrdil o nakupih natančno preverite vse izpiske porabe.
  • Na prodajnih mestih ne podpisujete potrdil o nakupih, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitve in imajo vpisan vnaprejšnji datum, so brez zneska ali so celo popolnoma prazna.
  • V primeru neuspešne avtorizacije zahtevajte potrdilo o neuspešno opravljenem postopku.

Spletno nakupovanje s kartico

  • Na spletnih straneh ne vpisujte številke kartice povsod, kjer jo od vas zahtevajo. Vpišite jo šele takrat, ko ste se že odločili za nakup in dejansko želite plačati s kartico.
  • Priporočamo, da spletne nakupe opravljate na varnih spletnih straneh, ki uporabljajo varnostni standard 3-D Secure (MasterCard SecureCode) in pri zanesljivih ter preverjenih ponudnikih blaga in storitev.
  • Poskrbite, da je naprava (računalnik, tablica, telefon itd.), preko katere opravljate spletni nakup s kartico, ustrezno zaščitena pred vdori, zlorabami in zlonamerno programsko opremo. Redno skrbite za varnostne popravke in nadgradnje svojih elektronskih naprav s katerimi plačujete.

Uporaba kartice na bančnem avtomatu

  • Bančni avtomat uporabljajte sami. Če ga ne znate uporabljati, ne sprejemajte pomoči mimoidočega, temveč se o uporabi raje poučite v svoji banki.
  • Med uporabo bančnega avtomata ne sme nihče videti vaše številke PIN. Priporočamo, da pri vpisovanju številke PIN z obema rokama zastrete tipkovnico tako, da onemogočite morebitno snemanje številke PIN. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.
  • Kartico uporabljajte na bančnih avtomatih, ki stojijo na obljudenem in dobro osvetljenem mestu.
  • Če na bančnem avtomatu zaznate kakršnakoli spremembe ali odstopanja od običajnega izgleda ali delovanja bančnega avtomata (npr. kartico težje vstavite v avtomat, na avtomatu so naprave ali stvari, ki jih običajno ni, neobičajna postavitev kamer, neobičajna reža, v katero se vstavlja kartica itd.), vzemite kartico iz bančnega avtomata in izberite drug avtomat.
  • Če bančni avtomat ne vrne kartice (zaradi ovire, nameščene na reži za sprejem kartice), ob ali na njem pa je nalepljeno navodilo, da ponovno vnesite številko PIN, tega ne storite. Enako velja, če vam ponoven vnos PIN številke predlaga oseba, ki je v bližini in se predstavlja za bančnega delavca.
  • Če vam bančni avtomat kljub odobritvi storitve ne izplača gotovine, najprej preverite stanje na svojem računu. Če je vaše stanje na računu nespremenjeno in je bila torej storitev neuspešna oziroma prekinjena, se je to zgodilo najverjetneje zaradi okvare ali pomanjkanja gotovine. Če pa ugotovite, da je vaše stanje na računu spremenjeno oz. je bil želeni znesek odobren, a ne tudi izplačan, pa o dogodku nemudoma obvestite svojo banko.
  • Če so bančni avtomati nameščeni v prostorih, skozi vrata katerih lahko vstopite le s kartico, nikoli ni treba vtipkati številke PIN. Če je na vratih naprava, ki od vas zahteva tipkanje PIN številke, tega ne storite.

Uporaba kartice v tujini

  • Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi plačilnimi karticami.
  • Pred potovanjem preverite veljavnost kartic, razpoložljiv limit, v svoji banki pa se pozanimajte o morebitnih omejitvah poslovanja s karticami v državah, kamor potujete.
  • Kartice in gotovino hranite ločeno, tako v primeru kraje ne boste ob vse plačilne instrumente.
  • V hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti, gotovine in kartic.
  • Pri plačevanju s kartico na klasičnih prodajnih mestih in bančnih avtomatih v tujini veljajo enaka splošna priporočila navedena zgoraj.

Nasveti za preprosto in varno uporabno kartic

Čas dopustov je pred vrati in čeprav se začenja obdobje sproščenega uživanja, mnogi pred odhodom na morje, toplice ali hribe skrbi, kam bodo čim bolj varno spravili bančno kartico. Skorajda vsak med nami že pozna zgodbo nekoga, ki jo je med počitnicami izgubil, jo kje pozabil ali pa so mu jo odnesli tatovi. Dejstvo je, da je kartica vaš denar, zato je z njo treba ravnati tako kot z gotovino ter drugimi vrednimi stvarmi.
Preberite si nekaj koristnih nasvetov

1. PRAVILO
S seboj vedno imejte telefonsko številko svoje banke, kamor lahko v primeru izginotja ali izgube kartice takoj pokličete. Prijavo preklica, izgube ali kraje opravite čim prej, kot je le mogoče. Le tako bo vaša kartica blokirana in s tem boste zmanjšali možnosti zlorabe.

2. PRAVILO
Ko plačujete s kartico, vedno preverite vsoto na računu, preden le-tega podpišete oziroma potrdite z vnosom PIN številke. Račune shranite in jih primerjaje z mesečnim izpiskom. 

3. PRAVILO
Zapomnite si PIN. Ne hranite ga zapisanega na kartici, oziroma, številke ne hranite blizu svoje kartice. Med uporabo bančnega avtomata ali POS terminala nihče ne sme videti vaše osebne PIN številke. Pri vpisovanju osebne PIN številke priporočamo, da z drugo roko zastrete tipkovnico. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.

4. PRAVILO
S kartico ravnajte skrbno, imejte jo vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu, garderobi ali kje drugje. Kadar plačujete s kartico, je nikoli ne izpustite izpred oči.

5. PRAVILO
Kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja, mobilnih aparatov in drugih škodljivih vplivov oziroma virov, ker se lahko poškoduje in postane neuporabna.

6. PRAVILO
Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi karticami. Pred potovanjem preverite veljavnost kartice in razpoložljivi limit. Kartice in gotovino hranite ločeno, na ta način v primeru kraje ne boste ob vse. V gneči imejte torbico ali denarnico tesno ob sebi. V hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti, gotovine in kartic. 

Svetujemo uporabo storitve Varnostni SMS, ki je namenjena vsem imetnikom Activa Maestro in Activa MasterCard kartic, ki želijo ažurno spremljati nakupe in dvige s karticami in se tako prepričati, da so transakcijo res opravili sami. V primeru zlorabe kartice boste s SMS sporočilom obveščeni o transakcijah, morebitne zlorabe bodo tako hitro odkrite, s čimer vam bo omogočena možnost pravočasnega ukrepanja, « je še pojasnil sogovornik.

POMEMBNO
Vsekakor je pomembno, da imamo bančne kartice ves čas na očeh. Kadar ležimo na plaži in se želimo ohladiti s skokom v morje, prosimo partnerja, prijatelja ali koga, ki mu zaupamo, da nam popazi na kartico, medtem ko boste v vodi. Preko internetne strani si lahko celo naročite natikače, ki imajo v podplatu posebno odprtino, kamor lahko spravite svojo kartico ali denar, poleg tega se dobijo tudi tanke, skorajda nevidne torbice za okoli pasu, velike le toliko, da je mogoče vanje spraviti dokumente, kartico in nekaj gotovine. Dober nasvet, preden se odpravite na dopust, je tudi, da se držite omejitev oziroma predvidenega zneska, ki ga boste zapravili. 

Počitnice bi morale biti posvečene počitku, uživanju, zabavi, veselim dogodivščinam, zbiranju lepih spominov. Naj vam jih ne pokvari trenutek nepazljivosti ali smole, zato je še toliko bolj priporočljivo, da upoštevate vsaj nekaj od nanizanih nasvetov.


Preklici, izgube, kraje

Izgubo kartice mora imetnik takoj prijaviti:

  • enoti banke, ki vodi vaš transakcijski račun
  • servisnemu centru za plačilne kartice ACTIVA na telefon: 05 666 12 56
  • servisnemu centru za plačilne kartice IDE@L na telefon: 01 569 22 59

Servisna centra Activa in Ide@l sta informacijska klicna centra kartičnih sistemov. Neprekinjeno 24 ur dnevno, vse dni v letu vam nudita informacije in pomoč pri uporabi vaših kartic.

Če je bila kartica ukradena ali če obstaja sum kraje, morate odtujitev prijaviti tudi najbližji policijski postaji.

Z dnem prejema obvestila o izgubi ali kraji kartice bo banka kartico preklicala in o tem obvestila vsa prodajna mesta. Banka prevzame odgovornost za nastalo škodo po preklicu kartice.

Novo kartico boste naročili v matični poslovalnici, prejeli jo boste v približno 14 delovnih dneh.