Obvestilo

Omejitev storitve dvigovanja gotovine s karticami Sberbank Activa Maestro na bankomatih v določenih državah sveta!
Z namenom zagotavljanja višje varnosti poslovanja s plačilnimi karticami Sberbank banke smo uvedli dodatne zaščitne ukrepe za preprečevanje finančnih oz. kartičnih zlorab, do katerih lahko prihaja na bankomatih v določenih državah po svetu. V ta namen smo omejili poslovanje za gotovinske dvige na bankomatih v nekaterih državah oziroma območjih, ki ne spoštujejo vseh mednarodnih varnostnih standardov bankomatskega poslovanja. 

Seznam držav se dopolnjuje, zato vas prosimo, da ga pred vsakim potovanjem v tujino dobro pregledate.

V primeru, da se odpravljate na potovanje v eno ali več držav iz navedenega seznama, vas prosimo, da o tem pravočasno obvestite svojo matično poslovno enoto banke in si zagotovite nemoteno poslovanje na bankomatih v teh državah. Če ste že v državi, ki je uvrščena na seznam in je poslovanje z vašo kartico omejeno, nemudoma pokličite Klicni center Activa: +386 5 666 1256, ki deluje 24 ur na dan, vse dni v letu. Po vaši vrnitvi iz tujine bomo na podlagi vašega obvestila, kartici ponovno onemogočili poslovanje v državah iz navedenega seznama. 

Uporaba kartic

Kartico je treba razumeti enako kot denar, zato je z njo treba ravnati tako kot z drugimi vrednimi stvarmi. Navajamo nekaj najosnovnejših pravil za varno poslovanje s karticami:

Splošno

  • Ko prejmete kartico, jo takoj podpišite, saj je veljavna le podpisana kartica. S svojim podpisom na kartici zmanjšate možnost zlorabe. Staro, neveljavno ali preklicano kartico uničite – razrežite.
  • Kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja in drugih škodljivih virov.
  • S kartico ravnajte skrbno, imejte jo vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu, garderobi …
  • Kadar plačujete s kartico, je nikoli ne izpustite izpred oči.
  • Osebno številko za kartico si takoj po prejemu zapomnite in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli.
  • Če si osebne številke ne morete zapomniti, zapisane ne nosite skupaj s kartico. Tudi doma osebna številka ne sme biti shranjena skupaj s kartico.
  • Kartica je osebna, nihče drug razen vas z njo ne sme opravljati nobenih storitev.

Nakupovanje s kartico

  • Osebna številka (PIN) je namenjena dvigovanju gotovine na bančnih avtomatih in za nakupovanje. Številka kartice, še posebej pa njej pripadajoči podatki: PIN, datum veljavnosti, CVC2 koda (trimestna številka, zapisana na podpisnem traku na hrbtni strani kartice) so tajni in unikatni, zato jih ne povejte vsakomur, ki vas povpraša po teh podatkih.
  • Svetujemo vam, da pred podpisom potrdila (slipa) preverite znesek plačila, ki ga potrjujete s podpisom.
  • Potrdila o že opravljenih nakupih po navadi vsebujejo dovolj podatkov o kartici, zato stara potrdila uničite, da druga oseba z njih ne bi mogla razbrati pomembnih podatkov o vaši kartici.
  • Preden zavržete potrdila o nakupih, natančno preverite vse izpiske porabe. Le s primerjavo izpiska porabe s potrdilom o nakupu lahko ugotovite svojo dejansko porabo.
  • Svetujemo vam, da na prodajnih mestih ne podpisujete potrdil (slipov), ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitve in so napisana z vnaprejšnjimi datumi ali so celo prazna.

Spletno nakupovanje

Na internetnih straneh ne vpisujte številke povsod, kjer jo od vas pričakujejo, temveč le takrat, ko ste se že odločili za nakup in želite plačati s kartico. Prek interneta plačujte le tistim ponudnikom, za katere veste, da so verodostojni in imajo zagotovljene minimalne varnostne nastavitve na svojih spletnih straneh. 

Uporaba bančnega avtomata

  • Ko opravljate katero koli transakcijo (še posebej pa, ko uporabljate bančni avtomat) pazite, da nihče ne vidi vaše osebne številke, ki ste jo odtipkali. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.
  • Terminale (predvsem bančne avtomate) uporabljajte sami. Če jih ne znate uporabiti, ne sprejmite pomoči mimoidočega, raje se o uporabi poučite v svoji banki.
  • Kartico uporabljajte na tistih avtomatih (predvsem bančnih), ki stojijo na obljudenem, dobro osvetljenem mestu.
  • Če na bančnem avtomatu v Sloveniji zaznate kakršna koli odstopanja od običajnega delovanja (npr. kartico težje vložite v avtomat; na avtomatu so naprave ali stvari, ki jih običajno ni; kamere, ki so neobičajno postavljene; reža, v katero se vlaga kartica je neobičajna …), vzemite kartico in zapustite avtomat ter uporabite drugega. Vljudno vas prosimo, da o tem dogodku čim prej obvestite banko, na telefonsko številko, ki je zapisana na kartici in/ali Operativno-komunikacijski center (policijo) na številko 113.
  • Če so bančni avtomati nameščeni v prostorih, skozi vrata katerih lahko vstopite le s kartico, nikoli ni treba vtipkati PIN številke. Če je na vratih naprava, ki od vas zahteva tipkanje PIN številke, tega ne storite.

Nasveti za preprosto in varno uporabno kartic

Čas dopustov je pred vrati in čeprav se začenja obdobje sproščenega uživanja, mnogi pred odhodom na morje, toplice ali hribe skrbi, kam bodo čim bolj varno spravili bančno kartico. Skorajda vsak med nami že pozna zgodbo nekoga, ki jo je med počitnicami izgubil, jo kje pozabil ali pa so mu jo odnesli tatovi. Dejstvo je, da je kartica vaš denar, zato je z njo treba ravnati tako kot z gotovino ter drugimi vrednimi stvarmi.
Preberite si nekaj koristnih nasvetov

1. PRAVILO
S seboj vedno imejte telefonsko številko svoje banke, kamor lahko v primeru izginotja ali izgube kartice takoj pokličete. Prijavo preklica, izgube ali kraje opravite čim prej, kot je le mogoče. Le tako bo vaša kartica blokirana in s tem boste zmanjšali možnosti zlorabe.

2. PRAVILO
Ko plačujete s kartico, vedno preverite vsoto na računu, preden le-tega podpišete oziroma potrdite z vnosom PIN številke. Račune shranite in jih primerjaje z mesečnim izpiskom. 

3. PRAVILO
Zapomnite si PIN. Ne hranite ga zapisanega na kartici, oziroma, številke ne hranite blizu svoje kartice. Med uporabo bančnega avtomata ali POS terminala nihče ne sme videti vaše osebne PIN številke. Pri vpisovanju osebne PIN številke priporočamo, da z drugo roko zastrete tipkovnico. Če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne.

4. PRAVILO
S kartico ravnajte skrbno, imejte jo vedno pri sebi in je ne puščajte v avtu, garderobi ali kje drugje. Kadar plačujete s kartico, je nikoli ne izpustite izpred oči.

5. PRAVILO
Kartice ne hranite na soncu ali blizu drugih toplotnih virov, elektromagnetnega sevanja, mobilnih aparatov in drugih škodljivih vplivov oziroma virov, ker se lahko poškoduje in postane neuporabna.

6. PRAVILO
Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi karticami. Pred potovanjem preverite veljavnost kartice in razpoložljivi limit. Kartice in gotovino hranite ločeno, na ta način v primeru kraje ne boste ob vse. V gneči imejte torbico ali denarnico tesno ob sebi. V hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti, gotovine in kartic. 

Svetujemo uporabo storitve Varnostni SMS, ki je namenjena vsem imetnikom Activa Maestro in Activa MasterCard kartic, ki želijo ažurno spremljati nakupe in dvige s karticami in se tako prepričati, da so transakcijo res opravili sami. V primeru zlorabe kartice boste s SMS sporočilom obveščeni o transakcijah, morebitne zlorabe bodo tako hitro odkrite, s čimer vam bo omogočena možnost pravočasnega ukrepanja, « je še pojasnil sogovornik.

POMEMBNO
Vsekakor je pomembno, da imamo bančne kartice ves čas na očeh. Kadar ležimo na plaži in se želimo ohladiti s skokom v morje, prosimo partnerja, prijatelja ali koga, ki mu zaupamo, da nam popazi na kartico, medtem ko boste v vodi. Preko internetne strani si lahko celo naročite natikače, ki imajo v podplatu posebno odprtino, kamor lahko spravite svojo kartico ali denar, poleg tega se dobijo tudi tanke, skorajda nevidne torbice za okoli pasu, velike le toliko, da je mogoče vanje spraviti dokumente, kartico in nekaj gotovine. Dober nasvet, preden se odpravite na dopust, je tudi, da se držite omejitev oziroma predvidenega zneska, ki ga boste zapravili. 

Počitnice bi morale biti posvečene počitku, uživanju, zabavi, veselim dogodivščinam, zbiranju lepih spominov. Naj vam jih ne pokvari trenutek nepazljivosti ali smole, zato je še toliko bolj priporočljivo, da upoštevate vsaj nekaj od nanizanih nasvetov.


Preklici, izgube, kraje

Izgubo kartice mora imetnik takoj prijaviti:

  • enoti banke, ki vodi vaš transakcijski račun
  • servisnemu centru za plačilne kartice ACTIVA na telefon: 05 666 12 56

Servisni center Activa je informacijski klicni center kartičnega sistema Activa. Neprekinjeno 24 ur dnevno, vse dni v letu vam nudi informacije in pomoč pri uporabi vaših kartic.

Če je bila kartica ukradena ali če obstaja sum kraje, morate odtujitev prijaviti tudi najbližji policijski postaji.

Z dnem prejema obvestila o izgubi ali kraji kartice bo banka kartico preklicala in o tem obvestila vsa prodajna mesta. Banka prevzame odgovornost za nastalo škodo po preklicu kartice.

Novo kartico boste naročili v matični poslovalnici, prejeli jo boste v približno 14 delovnih dneh.