Pojavila se je nova oblika prevare s kreditnimi karticami, zato opozarjamo vse imetnike plačilnih in kreditnih kartic na posebno previdnost ter nadvse skrbno ravnanje s podatki. Svojih podatkov o karticah nikoli nikomur ne posredujte preko elektronske pošte oziroma po telefonu.


Članice Združenja bank Slovenije – banke in hranilnice so danes zaznale pojav nove oblike poskusa prevare oziroma goljufije s kreditnimi karticami.

Primer zlorabe:
Neznana oseba (prevarant) pokliče stranko banke ali hranilnice in se predstavi kot zaposleni na oddelku za varnost pri VISA ali MasterCard kartični shemi.
Neznana oseba - prevarant, ki po telefonu pokliče stranko, že razpolaga z nekaterimi osnovnimi podatki o stranki; običajno so to podatki o imenu in priimku stranke, naslovu ter delu podatkov s strankine kreditne kartice. V postopku prevare neznana oseba stranko banke ali hranilnice obvesti, da je bila njena kartica uporabljena za nakup, češ da želi navedeno informacijo preveriti. Neznana oseba stranko vpraša, ali je kupila blago v višini ''X'' EUR v ''Y'' trgovini s kartico, ki je izdana na ime banke. Stranka običajno odgovori z NE. Ker neznana oseba v nadaljevanju stranki ''pojasni'', da mora potrditi, da je prava imetnica kartice, od nje zahteva, da zaupa številko na zadnji strani kreditne kartice ( t.i. CVC oz. CVV številko), ki se uporablja izključno pri nakupih s kartico preko interneta. Neznana oseba stranki dodatno pojasni, da potrebuje te podatke, da se prepriča, da kartica ni bila izgubljena ali ukradena. Po pridobitvi potrebnih podatkov za izvedbo plačila preko interneta se nato v nadaljevanju res lahko zgodijo dejanske zlorabe strankinega računa. 

Združenje bank Slovenije priporoča, da pri uporabi plačilnih kartic dosledno upoštevate ter ravnate skladno s priporočenimi Temeljnimi pravili varne uporabe plačilnih kartic (PDF, 162 KB), saj se lahko s previdnim ter odgovornim ravnanjem izognete prevaram in morebitni škodi.

Preverite tudi nasvete za varno uporabo plačilnih kartic.